Friss topikok

Szebenyi István-móri rémálom-ahogy én láttam

Szebenyi István vagyok. Amatőr hadszíntér kutató. A véletlen folytán nevemhez fűződik a móri bizonyítékok megtalálása. Átlagember vagyok, egy extrém hobbival. Soha nem próbáltam ki a drogot, és még bizonyosan van egy halom dolog ami kimaradt az életemből, de ez így van jól... Foglalkozásom, és alkalmi foglalkozásaim felsorolása hosszadalmas volna. De szinte mindent kipróbáltam ami kemény és férfi munka. Voltam úszómester, kőműves, favágó, segédmunkás, ügynök, biztosítási vezető, alkusz, és még sorolhatnám... Nős vagyok, két gyermekem van. Igyekszem becsületesen felnevelni mindkettőjüket. Soha nem lógtam az Állam nyakán, holott néha ránk fért volna. Mindig csak annyit kértem mindenkitől, amennyi jár! Weboldalam: www.hadtortenet.hu Egy egyesület elnökeként próbálom összefogni az amatőr hadszíntérkutatókat. Különös érzékem van nem hétköznapi históriákba keveredni! Vannak dolgok, amelyekben következetesen következetlen vagyok... :-) E-mail: szerkesztoseg.hke@gmail.com

S.O.S. Metal Detector! Elvesztette? Megtaláljuk! Kérjen ajánlatot! Elhagytad a kulcscsomódat, elrejtett családi örökséged keresed? Vagy csupán egy legenda nyomába szegődnél? Kérésre házhoz megyünk! szerkesztoseg.hke@gmail.com

2012.05.23. 22:50 Johnny01

A bolha is belecsíphet az elefántba?

Be kell vallanom így utólag - miután ma II. fokon is megnyertem a pert - álmaimban sem mertem volna gondolni, hogy valóban megnyerhetem ezt a pert. Mindvégig tudtam hogy nekem van igazam, de nem hittem hogy engedik hogy nyerjek... Bár az egész ügy - ideértve magát a móri nyomozástis - alapjaiban recsegett-ropogott, az igazságszolgáltatás most mégis a helyén volt és valóban igazságos döntést hozott. A mai tárgyalásról: A tárgyalást 09.30-ra tűzték ki, és előreláthatólag - a kiírás szerint - 11.00-ig be is kívánták fejezni. Korábban érkeztem mint ahogy szoktam. Az épület előtt futottam össze az RTL-es fiúkkal, akik arról faggattak, mit várok a mai naptól. Igazságos ítéletet,és azt hogy ma egyáltalán ítélet szülessen - válaszoltam a kérdésre. A szokásos "becsekkolás" a fémkereső kapun, majd gyalog a II. emeletre. Az "ellenfél" már megérkezett, de láthatólag ügye sem vetettek ránk... Nagyjából 5 perc várakozást követően megérkezett a mindig csinos Rita, kedvenc ügyvédem, barátom kedvese. Kis időnk volt még beszélgetni, miközben sorra érkeztek a Tanács tagjai. Pontban 09.30-kor beszólítottak minket a tárgyalóba. Most egyik félnek sem volt kifogása hogy a sajtó is jelen legyen, így az RTL stábja is forgathatott. Az eljárás elején felolvasták az I. Fokú Bíróság ítéletét, majd az erre érkezett fellebbezéseket, végül a mi ellenkeresetünket. Majd szót kaptak sorban az ORFK, a Magyar Posta Zrt. és a Veszprém-Megyei Rendőr főkapitányság jogi képviselői. Ők kérték a keresetem elutasítását, az I. fokú ítélet megsemmisítését, és egy rendőr tanú meghallgatását, akit szerintük az I. Fokú Bíróság helytelenül, de elmulasztott meghallgatni. Sérelmezték továbbá, hogy ebben az ügyben szerintük nem a PTK idevonatkozó szakaszát kell alkalmazni, hanem a rendőrségi törvényt, amely szerintük felülírja a PTK-t... A megtalált tárgyak szerintük nem vezettek el a tényleges elkövetőhöz, az arra vonatkozóinformációkat az NN5 számú védett tanú szolgáltatta. Összegezve tehát: szerintük tehát a megtalált bizonyítékok önmagukban nem vezettek volna el a tettesek kilétéhez. Jogi képviselőm Bárdos Rita erre reagálva kifejtette, hogy valójában az NN5 sz. tanú sem tudta megnevezni az elkövetőket, csupán személyleírást tudott adni, és egy rendszámtöredékre emlékezett. Ráadásul 2002 és 2006 között egyáltalán nem jelentkezett a rendőrségen, annak ellenére sem, hogy számos felhívást tettek közzé a sajtóban. Csak azután jelentkezett, miután a médiában robbant a hír, hogy a Tarjánhoz közeli erdőben fegyverekre, lőszerekre bukkantak. Továbbá a nyomravezetői díj kiírása úgy szólt, hogy "aki bármilyen információval az elkövetők elfogásához hozzájárul" - vagy valami hasonló - tehát nem írták le, hogy közvetett, vagy közvetlen információt szolgáltat. Azaz a szöveg nem volt pontos, és azt utólag megváltoztatni az én hátrányomra, nem túl korrekt... Ezt követően szót kért nekem is, de ezt elsőre a Tanács elnöke megtagadta azzal, hogy II. fokon ezt nem szokták. Végül mégis szót kaptam... köszönet érte. Elmondtam, hogy az elhangzottakkal több helyen nem értek egyet, azok kiegészítésre szorulnak. Pl. hogyan is indult újra a nyomozás? Hogyan vett fordulatot? Két alkalommal jelentettem be a találást, majd ezt követően e-mailt írtam az NNI-nek. Ebben azt is leírtam, hogy a megta fegyvereknek szerintem közük van a Veszprémi postásgyilkossághoz. Ezt követően telefonáltam is, és ekkor közölték hogy az NNI átvette a nyomozást. Ez után nem sokára elfogták az elkövetőket, és a megtalált fegyvereken, lőszerhüvelyeken talált DNS megegyezett a móri vérengzésnél rögzített DNS mintával. Álláspontom szerint, ha az eseményeket egységes láncolatban képzeljük el, akkor ha kivesszük belőle az általam talált fegyvereket, és egyéb bizonyítékokat, egészen bizonyosan nem jutnak erre az eredményre! Továbbá méltatlannak tartom azt, hogy egyáltalán itt, a Bíróságon kell érvényt szereznem az igazamnak. A Bíróság ezt követően ítélethozatalra vonult vissza, majd kis idő múlva meghozta a következő ítéletet: Valójában teljes egészében helyben hagyta az I. Fokú Bíróság ítéletét, és elmarasztalta az ORFK-t, a Magyar Postát, és a Veszprém Megyei Rendőr főkapitányságot egyaránt.

http://www.rtlklub.hu/hirek/belfold/video/168477


<script src="http://videotar.mtv.hu/Videok/2012/05/25/07/Megtalalt_fegyverek__pert_nyert_a_mori_nyomravezeto.aspx/Embed"></script>
 

 

Úgy tűnik, a bolha is belecsíphet végre az elefántba!

22 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szebenyiistvan.blog.hu/api/trackback/id/tr614542715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

breki11 2012.05.24. 05:32:02

Gratulálok !
A perköltséget meg azzal fizettetném meg (zsebből) aki miatt perelni kellet.

látjátok feleim szümtükkel 2012.05.24. 07:07:06

@breki11:
A perköltséget meg azzal fizettetném meg (zsebből) aki miatt perelni kellet.

Meg hivatali visszaélés miatt jól seggbe rugnám.

röhögő 2012.05.24. 07:51:00

Gratulálok! Úgy tűnik még van maradék függetlensége a bíróságoknak! Hajrá bírók! Tartsatok ki!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.05.24. 08:04:30

Még van igazság.

Elgondolkodtató, hogy ez a negyedik-ötödik olyan ügy, amelyre emlékszem az elmúlt tíz-tizenöt évből, hogy a kiírt jutalmat nem akarják kifizetni.

Ez alapján miért várják el a segítséget?

tükörfúró 2012.05.24. 08:22:29

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nem várják el. A jutalmat már kifizették a var gazoli féle ámokfutást alátámasztó alvilági téglának, aki ugy hazudott a bíróságon, ahogy a rendőrök és ügyészek elvárták.

Az ilyen nyomravezetői dijaknak 99%ban ez az értelmük nálunk, kis munkával ráhuzhassa a rendőrség a vizes lepedőt valaki(k)re, és lehessen legálisan fizetni az alvilági téglának, aki általában nem valós infót hoz, hanem utasitást kap, mit támasszon alá.

Fokozottan igaz ez a politikaközeli ügyekben, mikor az ügyet ugy kell alakitani, a résztvevő politikusok és pártok kimaradjanak, helyettük sokszor semmiről nem tudó niemandokat kell elitéltetni.

Gondolom azóta megváltozott a politikai széljárás, a közvéleményt már nem foglalkoztatja a téma, a résztvevő magasrangú rendőrök és ügyészek már más zsiros állásokban vannak, esetleg nyugdijasok vagy élvezik a kapcsolataikkal szerzett kenőpénzek hozamait és politikaközeli privát üzleteket, tehát a biroságnak mostmár "szabad" objektiv és a valóságon alapuló itéletet hozni.

NIL7 2012.05.24. 08:28:56

Csak egy formai észrevétel: hiányolom az írás elejéről a per tárgyának nagyon rövid összefoglalását. Azt elhiszem, hogy az üggyel foglalkozóknak és tévézőknek egyértelmű miről van szó, de számomra aki először találkozott a témával, az írás végéig homályos volt, hogy miről van szó, az csak az olvasói hozzászólásból és a videóból derült ki ... végig úgy olvastam, hogy "mi van? ki ez az ember? min pereskedik? mit nyert meg?".

Egyébbként gratulálok:-)

Parajpuding 2012.05.24. 09:03:01

A magyar rendőrség mentalításának ékes példája ez a történet. A sikert maguknak hazudják, pedig az esetek 95%-ában, ha rajtuk múlna, a világon semmi nem történne, sem előrelépés, sem eredmény. Naplopó semmitérő csürhe. A kevés tisztességes és tenni akaró rendőrnek semmi esélye a fősodorral, a többséggel szemben.
Örülök, hogy így alakult Szebenyi Úr ügye, megérdemli.

negondolkozz!majdénmegmondom! 2012.05.24. 10:20:25

@NIL7: Ja. Én sem értettem miről van szó pontosan. Miféle pancser írás ez? Ha így fejezed ki magad mindig, ne csodálkozz ha átvernek.

2012.05.24. 10:40:28

@NIL7: egyetértek, azt hittem én vagyok csak tudatlan az ügyben :)

2012.05.24. 11:11:38

A vége fele értettem meg, hogy pénz kellett a rendőrségtől, hát gratulálok. Kicsit fura sztori, kár, hogy pénzt kell ígérjenek, hogy bőnözőket találjanak meg...

stoppos76 2012.05.24. 11:18:42

Gratulálok. Lesz helye a pénznek.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.05.24. 11:47:24

Remélem az ilyen "nyomravezetőnek felajánlott díjak" a tisztelt nyomozógárda bérkeretéből kerül levonásra.

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.05.24. 11:56:48

Akkor rábasztunk! Most az összes droidot kizavarják trafipaxolni, hogy kompenzálják a kiesést..

Roy 2012.05.24. 12:58:56

@breki11: Tudtommal a perköltséget a vesztes fél fizeti.

==T== 2012.05.24. 13:05:53

Arra készülj fel, hogy a rendőrség a közeljövőben nem fog szeretni, és elképzelhető, hogy ilyen-olyan okkal akkor bírságolnak meg amikor csak tudnak.

kód 2012.05.24. 13:23:51

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Persze, a teherautósofőr fizetéséből meg a vonják le a teherautó árát. Hol van az megírva, hogy a sofőr nem viheti gyalog, a kezében azt az árut...

A rendőrség meg visszataszító módon viselkedik, és tényleg ez a sokadik alkalom, amikor nyilvánvaló esetben sem akarják kifizetni a beígért jutalmat.

Vu, de ja vu 2012.05.24. 13:39:51

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): @ingenium rusticus /Csellók, gordonkák, doktorik: @==T==:

webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:tgRvHSQrrH0J:www.origo.hu/itthon/20010725megkapta.html+p%C3%A9terv%C3%A1s%C3%A1ra+ember%C3%B6l%C3%A9s+nyomravezet%C5%91i&cd=1&hl=hu&ct=clnk&gl=hu&client=firefox-a

Természetesen ezeket a szemétségeket a rendőrök szándék-és jogegységben, előre egyeztetve követik el és nyilvánvalóan mindig vérbosszút is esküsznek a nyomravezető ellen... nincs az az Isten, hogy megtagadná bárki is a paraszt főnökét!!!

Elkeserítő, hogy ennyi elég bármelyik oldalról a beskatulyázáshoz:-(((

És elkeserítő az is, hogy arról alig esik szó a nyilvánosság előtt, hogy akik a munkájukat "hivatásként" űzik, azok is pofon az ilyen, nem csak a civil nyomravezetőnek:-(((

A lényeg, hogy fröcsögés és megosztottság legyen... ugye???

énisfélek 2012.05.24. 15:43:49

Van egy olyan érzésem, hogy egész más eredmények születnek azokon a pereken, ahol nincs jelen TV kamera...

Vu, de ja vu 2012.05.24. 16:22:38

@énisfélek: Magyarországon a regnáló hatalom sokféleképpen próbált már az igazságszolgáltatásra hatni és ha egyáltalán van valami, amiben még hinni érdemes, az a bírói függetlenség eszménye. A napokban volt egy blog, amiben egy néven nevezett bíró úr említve lett, én őt a kivételek közé sorolnám, személyes tapasztalataim alapján.

Egyébként Magyarország eddigi "szerencséje" a bírói függetlenség volt, vagyis ha valaki "gólt" ítélt, akkor az - ha az LB is egyetértett - "gól" volt, az ítéletek mértékét most ne forszírozzuk, van egy elméletem a bírák függetlenségének negatív vonzatáról, abban benne szerepel a kirívóan enyhe ítéletek okozata is... de inkább enyhe ítélet, mint semmilyen!!!

Majd akkor kell elkezdeni aggódni, amikor a született ítéletek statisztikailag is kimutatható módon azt igazolják, hogy lényeges különbségek vannak egyes bíróságok azonos megítélésű ügyinek ítéletében!!!

Tudtommal ilyen statisztikákat még nem kezdtek el vizsgálni, de ha erre sor kerül, érdekelne egyik-másik bíróság és ügyészség váderedményességi statisztikája...

Ugye van olyan, aki tudja értelmezni, hogy ha egy nyomozó hatóság (Rendőrség, VPOP (NAV), Katonai- és Nyomozó Ügyészség) statisztikája szerint több vádemelési javaslat született mint ahány tényleges vádemelés történt, akkor ott NEM a nyomozóhatóság szüntette meg a nyomozást.

És ha egy ügyészi szervezet vádereményességi mutatója 99 %, vélelmezhetjük, hogy a nyomozóhatóság 20-50 %-os felderítettségi aránya mellett, 50-60 %-os vádemelési javaslat mellett, ~30-40 %-ban küldenek FÖLÖSLEGESEN, FELÜGYELT NOMOZÁS MELLETT ügyeket az ügyészségekre???

AZ ügyészi megszüntetések ritkábban támadhatók - büntetőjogban jártasak talán sejtik miért - mint a nyomozóhatósági határozatok.

Azonban arra eddig nem találtam magyarázatot, hogy egy FELTÉTELEZETT nyomozóhatóság kurva jól dolgozik és átvett vagy kezdeményezett ügyeinek MAX(!) 80 %-át küldi vádra, elvileg ügyészi felügyelet és jóváhagyás mellett, akkor a 90-99%-os vádereményességi ügyési mutatók HOGYAN JÖNNEK KI???

HA AZ ÜGYÉSZ - EGYEZTETETTEN - A VÁDRA KÜLDÖTT ÜGYEK ~10 %-BAN MAGA DÖNT A VÁDEMELÉS ELHALASZTÁSÁRÓL, AKKOR MIFÉLE BÍRÓI FÜGGETLENSÉGRŐL BESZÉLÜNK?????

Hiszen a bizonyítási kérdésekben az ügyész nem dönthet. Az a bíró dolga, mégpedig olyannyira szubjektív dolga, hogy ha aznapi hangulata úgy diktálja, tárgyal vagy nem, bírságol vagy nem, ÉS FELMENT VAGY NEM!!!

Ebbe eddig senkinek nem volt beleszólása...

El kell dönteni, hogy hatalmi szóval fogják a bírákat irányítani, pl. gyorsabb eljárásra, felületesebb tárgyalásra, vagy más módon teszik őket érdekeltté, netán a kiválasztás módját változtatják meg, pl. egyes fejletlen demokráciákban alkalmazott módon jogi kar után x év ügyvédi és Y év ügyészi gyakorlat szükségeltetik majd a bírói poszt betöltéséhez,, ami után a BÍRÓ immár joggal várja el, hogy a kimondott szava SZENTÍRÁS legyen...

breki11 2012.05.25. 07:08:56

@Roy: ez szerintem is így van, de 'ezek' állami alkalmazottak, és így nem sokat kockáztatnak

Johnny01 2012.10.10. 19:18:38

@Vu, de ja vu: A magam részéről abszolút távol áll tőlem hogy bárkit skatulyába helyezzek, így Önt sem. Én sem igazán kedvelem, ha az összes "fémkeresőst" rablónak, hiénának titulálják!
Megjegyzem a pereskedésem ellenére vannak rendőr barátaim... :-)
süti beállítások módosítása