Friss topikok

Szebenyi István-móri rémálom-ahogy én láttam

Szebenyi István vagyok. Amatőr hadszíntér kutató. A véletlen folytán nevemhez fűződik a móri bizonyítékok megtalálása. Átlagember vagyok, egy extrém hobbival. Soha nem próbáltam ki a drogot, és még bizonyosan van egy halom dolog ami kimaradt az életemből, de ez így van jól... Foglalkozásom, és alkalmi foglalkozásaim felsorolása hosszadalmas volna. De szinte mindent kipróbáltam ami kemény és férfi munka. Voltam úszómester, kőműves, favágó, segédmunkás, ügynök, biztosítási vezető, alkusz, és még sorolhatnám... Nős vagyok, két gyermekem van. Igyekszem becsületesen felnevelni mindkettőjüket. Soha nem lógtam az Állam nyakán, holott néha ránk fért volna. Mindig csak annyit kértem mindenkitől, amennyi jár! Weboldalam: www.hadtortenet.hu Egy egyesület elnökeként próbálom összefogni az amatőr hadszíntérkutatókat. Különös érzékem van nem hétköznapi históriákba keveredni! Vannak dolgok, amelyekben következetesen következetlen vagyok... :-) E-mail: szerkesztoseg.hke@gmail.com

S.O.S. Metal Detector! Elvesztette? Megtaláljuk! Kérjen ajánlatot! Elhagytad a kulcscsomódat, elrejtett családi örökséged keresed? Vagy csupán egy legenda nyomába szegődnél? Kérésre házhoz megyünk! szerkesztoseg.hke@gmail.com

2009.12.23. 01:04 Johnny01

Hogyan lesz valakiből "balek"? -avagy: Táncos Gábor ártatlan?

Előző bejegyzésemben már felvetettem az üggyel kapcsolatban néhány megválaszolatlan kérdést. Vajon hozhat-e ennyi idő után fordulatot Táncos Gábor ügye? Vannak erre példák. Előfordult már a kriminalisztika történetében, hogy akár húsz év elteltével bebukott az igazi elkövető. Hiszem, hogy ez az ügy is hozhat még váratlan fordulatot. Hiszen minden kétséget kizáróan nem sikerült bebizonyítani Táncos bűnösségét. Gondoljuk csak végig: ha valóban meg volt győződve a bíró Táncos bűnösségét illetően, akkor miért nem kapott egy ennyire brutális gyilkosság elkövetése okán életfogytig tartó szabadságvesztést? A 13 év ebben az esetben viszonylag "olcsó" ítéletnek mondható. Vagy nem volt meggyőződve a bíró? De akkor miért ítélte el? Vannak az ügyben rendelkezésre álló bizonyítékok, amelyek kiértékelése elmaradt. A fekete hajszál, a kislány körme alatt talált emberi bőr maradványai, stb. Miért volt elegendő egy zavart fiú zagyva beismerő vallomása az alapos gyanúhoz? Hogyan lehetett szakmailag megalapozott ítéletet hozni úgy, hogy az értékelhető bizonyítékok alapján indokolt további lehetőségeket nem nyomozták végig? Nem stimmelt az ujjlenyomat, nem találták a gyilkosság színhelyén a DNS-ét, nem volt véres a ruhája, stb. és mégis kizárták annak a lehetőségét, hogy esetleg tévedtek amikor meggyanúsították. Nem hiszek a pletykaszinten elterjedt rituális gyilkosság verzióban, mint ahogy abban sem, hogy befolyásos személy állhat az ügy eltusolásának hátterében. Ennél sokkal egyszerűbb oka van annak, miért pont Táncos Gábor? Kezdetben oka lehetett a helyszínelés alatt elkövetett visszatérő slendrián nyomrögzítés. Mint ahogy más esetekben is, itt is sikerült elrontani a helyszínelést. Majd amikor már kihűlt a forró nyom, az elkövetőnek bottal üthették a nyomát, került a képbe Táncos. Ekkortól már nem számítottak a tanúvallomások, akik egy sötéthajú bajszos embert írtak le mint feltételezett gyanús alakot. A kislányt állítólag napokkal a gyilkosság előtt követte valaki. Valaki, aki nem Táncos Gábor volt. De kapóra jött ez a fontoskodó, zavarodott suhanc, aki meglehetősen labilis volt. Miért ne lehetne Ő? Mennyivel egyszerűbb egy önként jelentkezőből vádlottat előállítani, mint egy titokzatos idegent megkeríteni? Ebben a pillanatban dől el Táncos Gábor sorsa, és ismét beindul a „bizonyítékgyár”! Megpróbálják tűzzel-vassal ráhúzni a gyilkosságot, akár ő volt, akár nem! Pedig könnyen elképzelhető, hogy az egész ügy másként alakul, ha tovább mennek hibásan ugyan, de rögzített nyomokon. Táncos Gábort pedig nem volt nehéz megtörni. Amilyen állapotba került a folyamatos kihallgatások végére, nem csoda hogy vallomást, vallomásokat tett. A Kennedy gyilkosságot is bevallotta volna, csak hagyják már abba! Szálljanak le róla! Így vagy úgy, de legyen már vége a dolognak. Mire felocsúdott, már készen is volt a kelepce, amelybe önként belesétált. Innentől pedig már a jól ismert, és számtalanszor alkalmazott forgatókönyv szerint folyhattak az események, mint mondjuk Kaiser Ede és Hajdú László esetében. A rá nézve kedvező bizonyítékokat kihagyják az ügyből, a terhelőket pedig bent hagyják. Az összes dolog, ami miatt nem lehetett Ő az elkövető kikerült, és a sokkal jelentéktelenebbek –mint például a ruhán talált mikro szövetminták, amelyeket megtaláltak az áldozat ruháján, - felértékelődtek. Igen ám, de később ezekről is kiderült, hogy az áldozat ruháját, és Táncos ruháját egy zsákban szállították vizsgálatra! Elegendő volt Táncos többszöri más-másképpen előadott beismerő vallomása, amelyeket azután rendre visszavont. Az persze senkinek sem jutott eszébe, hogy ha már beismerte a tett elkövetését, miért nem adta elő az elkövetés eszközét? Hiszen szinte minden más elkövető esetében ez történik a beismerést követően. Még Nagy László is elmondta a zsaruknak,  hogy a házkutatás alkalmával hol kell keresniük a hiányzó fegyvereket. Ha Táncosnak már úgyis mindegy volt, miért nem adta elő? Talán soha nem is volt nála az a kés? Mindezeket figyelembe véve elmondható, ebbe az ügybe is számos „baki” csúszott, de mindezek ellenére a bíróság képes volt ítéletet hozni. De akár az ügyészségnek is lehetősége lett volna arra, hogy elégtelennek tekintse a bizonyítékokat, és visszaküldje az ügyet további, megdönthetetlen bizonyítékok bemutatását kérve. De nem tette. Nyilvánvaló, mindenkinek az volt az érdeke, hamar lezárják ezt az ügyet is. Lelkük rajta...

136 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szebenyiistvan.blog.hu/api/trackback/id/tr411621685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a nyugalom megzavarására alkalmas · http://www.youtube.com/watch?v=NBszQFz6buA 2009.12.25. 11:26:09

ahha

szóval mégis inkább zsidó sakterek lehettek, akik vérét vették a fiatal goj lánynak

ikri 2009.12.25. 11:26:35

@bereg: Egyéni érdekről: éppen ezen ügynek a megnyugtatóan gyors "megoldása" kapcsán tüntette ki s léptette elő Kuncze Gábor belügyminiszter Bene László (akkor még megyei) rendőrfőkapitányt.
Hohy-hogy nem, éppen a közelgő választások előtt.

Komondor 2009.12.25. 11:28:35

@fingerbangs: Egyetértek! Húzzák a szaftos ügyeket mint a rétes tésztát. Azt hiszem a Postabank ügyben enyhítő körülmény volt, hogy régen történt!!! Mi a fasz??? Bedőlt a bank a zsírdisznó miatt? Be. A VIP buzik kivették a milliókat? Ki. A kis betétesek megszívták? Meg. A Viktorék konszolidáltak? Igen. Akkor miért nem ültették le az egész bandát? A főbűnösöknek pedig kötél! Anno egy tyúk miatt vágtak kezet is! Ezek az idők most visszatértek, itt az idő bekeményíteni. A bíróságokat kötelezni kell, hogy mielőbb szigorú ítéleteket hozzanak. Ha nem megy akkor legyenek vizsgálóbírók akik azonnal lezárják az ügyeket kemény ítéletekkel. Akkor majd lesz visszatartó erő...

de niro 2009.12.25. 11:28:39

Nevetséges ez a cikk. A hangulatkeltésen kívül nem jó semmire. Nem ismerjük az ügy részleteit, az iratokat, a bizonyítékokat, ezek nélkül pedig lehetetlen érdemi véleményt alkotni az ítéletről.

Azért azt látni kell, hogy a semmire nem szoktak 13 év fegyházt osztogatni, és erre nem válasz, hogy a kriminológia történetében születtek teljesen fals ítéletek.

Nem biztos, hogy Tánczos ölte meg a kislányt, de ilyen amatőr, primitív irományokkal nem lenne szabad uszítani a népet. Persze, baromi jól hangzanak az összeesküvés-elméletek mindenféle haszid rituális gyilkosságokról meg a többi baromságról, de én speciel nem tudom elképzelni, hogy nem Tánczos volt.

ikri 2009.12.25. 11:28:50

@a nyugalom megzavarására alkalmas:

ezen ügy kapcsán szerintem senki nem beszél zsidó sakterekről, kivéve persze azt a pár elme-rozzantat, akiknek mindenről a zsidóság jut az eszébe.

Azt hiszem, az ő vélemyényük a legkevésbé mérvadó.

backward 2009.12.25. 11:32:34

Javaslom azoknak, akik egyből elitélnék a srácot, hogy nézzék meg a 12 dühös ember című filmet...

soproni1 2009.12.25. 11:32:39

"A bíróságokat kötelezni kell, hogy mielőbb szigorú ítéleteket hozzanak. Ha nem megy akkor legyenek vizsgálóbírók akik azonnal lezárják az ügyeket kemény ítéletekkel. Akkor majd lesz visszatartó erő..."

Szigorúan csak olyan ítéleteket, amit a NÉP elvár , de azt gyorsan ! Vezessék be a statáriumot, majd post humus védekezhet minden unszimpatikus elítélt. A szimpatikusokat pedig minősítse azonnal a bíróság koholt váddá és tüntesse ki.

Jó kis retro 50-es évek....

soproni1 2009.12.25. 11:35:05

@ikri:

Félreértetted.

Szerintem nem a zsidóságon volt a hangsúly, hanem, hogy az alapján mondunk itéletet, hogy Sztojka Iván vagy Ernyey Béla követ el egy gyilkosságot.

Komondor 2009.12.25. 11:35:32

@de niro: Meddig hittél Kaiser bűnösségében? Sokkal durvább ügy volt mégis kreálták a bűnöst. Még mindig emiatt ülne ha nem bóklásznak a fémkeresővel a tarjáni erdőben... Persze ezzel nem akarom szentté avatni de azért mégsem ő ölt Móron.

de niro 2009.12.25. 11:43:26

@Komondor: És ki mondta, hogy ő ölt Móron? Hogy jön ez ide?

Az előbb is írtam, hogy az a tény, hogy már születtek - egyébként nagyon ritkán - téves ítéletek semmit nem jelent Tánczos ügyében, egyszerűen irreleváns.

A bizonyítékok számítanak, amelyekből sokat nem vagy nem pontosan ismerünk, de amennyit tudni lehet, az az ő bűnösségét támasztja alá.

Komondor 2009.12.25. 11:43:47

@soproni1: Miért szerinted ez a normális ügymenet? Ugyanabban az ügyben lehetne szigorúbb ítéleteket is hozni. Miért kell felfüggesztett börtönt adni sok gyilkosnak (Kozák Rajmund)és gazembernek? Állami sikkasztások miatt folyamatos a gyenge ítélkezés (Benedek Fülöp). A szabadság nagy bajnokának földjén (USA) is keményebben ítélkeznek. Ha az 50-es évek színvonala van az elkövetéskor akkor nem várható el a szigor is???

==T== 2009.12.25. 11:44:21

@9876: Ha már sejtették, hogy úgyis el fogják meszelni, az enyhébb ítélet miatt a besimerés jó taktika még akkor is, ha ne mő volt a tettes.

-Hoze- · http://www.hoze.blog.hu/ 2009.12.25. 11:44:32

Sosem volt nekem szimpatikus ez a kicsit dawn-kóros külsőre hajazó kopaszka zavart srác - de abban egészen bizonyos vagyok, hogy nem ő volt az elkövető.
A rendőrségnek bűnbak kellett, a nép háborgott a tettes előkerítéséért, ő pedig beleillett a szerencsétlen (antipatikus) balek szerepébe aki elviszi a balhét.

Se indíték. Se "célja" az esetnek, ráadásul maga sétált be segíteni tanúként másnap, kb a kelepcébe egyenesen.

Ez a Tánczos ügy is mutatja, mennyire olajozatlanul működik a rendőrség gépezete, akár ilyen komoly ügyekben is...
Reméljük a jövőben változik az ilyen.

Komondor 2009.12.25. 11:47:14

@de niro: Kaiserre gondoltam nem TG-re... Ha jól tudom Kaisert jogerősen ítélték el Mór miatt. Tehát a bíróság szerint ő ölt Móron.

de niro 2009.12.25. 11:48:52

@-Hoze-: "de abban egészen bizonyos vagyok, hogy nem ő volt az elkövető."

Az más. Ha te biztos vagy benne úgy ránézésre, akkor vissza az egészet. Sőt, mostantól új alapokra kell helyezni az igazságszolgáltatást, és ránézésre, érzésre és hatodik érzékre alapozva kell ítéleteket hozni.

Komolyan mondom, ennyire hogy lehetnek ostobák az emberek? Ijesztő.

de niro 2009.12.25. 11:51:23

@Komondor: Tudom, hogy rá gondoltál. De értsd meg, abból a téves ítéletből - amilyenből talán tíz- vagy százezerből egy van(!) - nem lehet következtetni Tánczos bűnösségére vagy ártatlanságára. Nem függenek össze, értelmetlen ebben a vitában Kaiserről dumálni.

Rókatojás (törölt) 2009.12.25. 11:52:11

jajjjjjjj... t. g.-t az idősb. rajkhoz hasonlítani és ebből levezetni a magyarországi jogbiztonság hiányát...
sólyomlászló-e vagy? :DD

a Nanga Parbat rabjai 2009.12.25. 11:53:13

Mi van a poligráfos vizsgálattal - azt miért nem kezdeményezte, ha nem ő követte el?

de niro 2009.12.25. 11:54:27

@whitepower: Ne foglalkozz ilyenekkel. Itt az új módi, hogy "ránézésre" nem ő volt.

Rókatojás (törölt) 2009.12.25. 11:54:35

@whitepower:
nem mintha az minden kétséget kizáró bizonyíték lenne...

Balangó 2009.12.25. 11:56:40

Én az összes okos, Tánczos Gábor bűnösségét bizonyítottnak látó kommentelőhöz három - részben összetett - kérdést intézek:

Ki vett közülük részt rendőrségi kihallgatáson és milyen helyzetben? (rendőr, gyanúsított, ügyvéd, tanú)

Ki látott már "belülről" büntetőeljárást (elejétől a végéig)?

Ki járt már büntetés-végrehajtási intézetben?

Várom a válaszokat!

Komondor 2009.12.25. 11:58:09

@de niro: Szerintem nem értelmetlen! Jól mutatja mennyire szarul végezték a munkájukat a hatóságok. Rendőrség nyomozati szak, aztán ügyészség vádemelési szak, majd a bíróság az ítélkezésben. Mind hittek a bűnösségében és szépen elítélték. Ez nem csak egy ügy a sok közül. Ez ez eddigi legdurvább ügy az országban s beégtek rendesen. Ha téged kapna be a fogaskerék mit szólnál??? Az emberek nem szoktak tűzvédelmi tanácsokat kérni egy piromániástól! Itt a bizalmat játszották el de rendesen! Mint a politikusok...

soproni1 2009.12.25. 11:58:37

@Komondor:

Az usában csak akkor itélkeznek keményen, ha az elkövető nem fehér bőrű és nem gazdag.

Nem vagyok jogász, de nem értek azzal egyet, hogy a proletár diktatúra legyőzze a saját ízlése ellen tevő kizsákmányolókat. A lakosság négyévente másokat csukatna le. Van aki még gazdasági büntettért is börtönt adna ( kivéve, ha érintett benne ), van, aki még egy parkoló bírságot is megtámad a bíróságon, mert " az ÁVH osztja a büntetést ".

Úgy kell bűnözni, hogy ne bukjunk le, akkor nincs utólagos mosakodás.

Balangó 2009.12.25. 12:01:07

Amúgy tudjatok róla, hogy Magyarországon 96%-os váderedményesség van. Azaz 100 bíróság elé állított emberből 96-ot nyilvánítanak bűnösnek és csak 4-et mentenek fel.

Ebben a négyben benne vannak a bizonyítottság hiányában felmentettek, benne van a nem kevés számú olyan közlekedési büntetőügy, ahol végül - teljes joggal - arra jut a bíróság, hogy utólag már eldönthetetlen, mi történt pontosan, benne vannak azok - mert ilyen is van -, akik egy-egy korrupt ügyész vagy bíró segítségével bújnak ki a hurokból és természetesen benne van néhány valódi ártatlan is.

Ki meri azt állítani, hogy ebbe a szűk 4%-ba mindenki bekerül, aki ártatlanul jutott el a vádemelésig?

Vagy az a napi tapasztalatunk, hogy szeretett rendőrségünk ilyen tökéletesen dolgozik?

Hm-hm?

Komondor 2009.12.25. 12:04:25

@Rókatojás: Miért nem önként és dalolva tanúskodott maga ellen??? Ország világ előtt??? Meggyőzték barátom, hogy a nemzetközi munkásmozgalom érdekében kell így tennie. Én nem azt mondom, hogy TG. ránézésre nem lehetett gyilkos. Én csak azt állítom, hogy az említett ügyek miatt egyáltalán nem győztek meg a bűnösségéről! Sajnos az igazságszolgáltatás eljátszotta a bizalmamat. Csodállak, hogy Te még hiszel nekik vakon. Draskovicstibor-e vagy???

Lavrentyij Pavlovics Berija (törölt) 2009.12.25. 12:04:31

@Balangó:
Azért mert nem jut el minden ügy bírósági szakaszba, csak a megalapozott esetek.

hm-hm-hm

v2peti 2009.12.25. 12:05:44

Amit nem értek:
Sokkal pizslicsáribb ügyekben is elfogultság miatt más megyében hozzák az itéletet.
Itt meg mind a kétszer Vas megyében, ráadásul ugyanazzal a bírónővel!

Amúgy meg a bizonyítékok slendrián kezelését (közös zsák) több rendőr is elismerte, egymástól függetlenül. (Vas megyeiként hall az ember pár érdekes infót.)
Ha a Miami helyszínelők követtek el volna ilyen szarvashibát, akkor páros lábbal rúgták volna ki az egész csapatot!

Lavrentyij Pavlovics Berija (törölt) 2009.12.25. 12:07:01

Uhhh . Elolvasva a kommenteket, inkább visszafekszek a sírgödörbe.

Csak annyit javasolnék:

Gáborra kiskorú lányotokat ne bízzátok rá.

Timil 2009.12.25. 12:07:40

Akit bővebben érdekel az ügy, az olvassa el Balaton Balázs könyvét Tánczosról:

www.tanczosdosszie.tvn.hu/frame_user_index.php?user_index=tanczosdosszie&users_group=1&text=html

Tanulságos olvasmány, és minimm kétséget ébreszt az emberben, hogy az a szerencsélen lúzer az igazi elkövető.

Klaci55 2009.12.25. 12:13:57

@Gyurma73: Azért az sem igaz,hogy vége van...
A bíró,aki a telefonok mást bizonyító cellainformációs adatait kivetette az ügy anyagából,ma a Legfelsőbb Bíróság bírája...

Komondor 2009.12.25. 12:18:42

@soproni1: Ezt majd meglátjuk a Polanski ügyben...
Egyébként a törvény adott, alkalmazni kéne egy kicsit szigorúbban. Szvsz túl sok a felfüggesztett ítélet. Nem proletárdiktatúráról van itt szó, hanem a meglévő BTK szigorúbb alkalmazásáról. Nem sok állatkínzóról hallottam akit tényleges szabadságvesztésre ítéltek. Pedig kéne. A zéró tolerancia mikor lesz alkalmazva a vagyon elleni, szemérem elleni stb. ügyekben? Azokban is kéne.

de niro 2009.12.25. 12:20:16

@Komondor: Reménytelen eset vagy.

"Ha téged kapna be a fogaskerék mit szólnál???"

Így nem lehet vizsgálni a kérdést. Ez olyan, mintha a halálbüntetésről szóló vitában azt kérdeznék, hogy mit csinálnék azzal, aki megöli anyámat. Naná, kinyírnám. Mégis ellene vagyok a halálbüntetésnek. Ezt nem lehet érzelmi alapon megközelíteni, mert tévútra visz.

Visszatérve Tánczoshoz: felejtsd már el Kaisert, az is nagyon bonyolult ügy, nem véletlenül nem te vagy én voltam a vádlott abban az ügyben, hanem Kaiser. Ok, nem ő volt, nagyot hibáztak, de ebből következtetni Tánczos ártatlanságára hihetetlen dilettantizmusra vall.

de niro 2009.12.25. 12:23:23

@Balangó: Te miről beszélsz? Azért 96%-os a váderedményesség, mert véletlenül nem - vagy nagyon ritkán, valami fatális véletlen folytán - kerülnek ártatlan emberek a vádemelési, illetve a bírósági szakaszba. Egyszerűen olyan a rendszer, hogy már sokkal korábban kiszűri az ártatlanokat. Ennek sok összetevője van, nem mennék bele, de ezt a demagóg dumát hagyjuk már, színvonaltalan.

alex58 2009.12.25. 12:24:42

@v2peti:

Kíváncsi voltam, hogy mikor kerül elő a kalapból valamelyik helyszínelős sorozat !

Ha nem tudnád, a Miami és egyéb helyszínelő filmeknek kb. annyi köze van a valósághoz, mint az Andersen meséknek. A valóság még az USA-ban is mérföldekre van a sorozatok álomvilágától, nemhogy a hazai alulfinanszírozott bűnüldözés esetében.

Mit gondolsz, miért vártak a Cosma gyilkosság ügyében több mint fél évet a DNS vizsgálatra? Megsúgom: nincs annyi szakértő, műszer és vizsgálati segédanyag, amennyire az igények kielégítéséhez szükség lenne.

Johnny01 2009.12.25. 12:27:32

Köszönöm az eddigi hozzászólásokat!

Próbálok néhányra reagálni is:

Én úgy érzem, egy percig nem állítottam magamról, hogy az ügy nagy szakértője volnék, bár néhány hozzászólás erre próbál utalni. Pusztán érdekel az ügy, és a saját véleményemnek, érzéseimnek adtam hangot.

Az érmének valóban két oldala van. Ja, hogy a sajtóanyagok alapján alkotok véleményt? Igen, azok alapján is! De hiszen a nyomozati anyagokat ez eddig még maga Táncos sem kaphatta meg! Nagyon szívesen meghallgatom ezzel kapcsolatban azokat is, akik az ügyben aktívan részt vettek. Nyomoztak, előterjesztettek, vagy ítéletet hoztak. A blog nyilvános, így semmi sem zárja ki annak lehetőségét, hogy megnyilatkozzanak.

Mivel egy lezárt aktáról beszélünk, talán már nem titok amit elmondhatnának.

Én - mint a cikkből is kiolvasható - azok közé tartozom, akiket nem sikerült arról meggyőzniük, hogy Táncos gyilkolt. Nézegettem a neten, és találtam ezzel kapcsolatban például szavazást is. Persze ez sem reprezentatív, de a szavazók közel 70%-a ugyanígy vélekedik.

Emlékezzünk vissza Kaiserék esetére, amikor szintén az derült ki, hogy az állampolgárok nagyobbik része egy percig sem hitte el hogy valóban Ők voltak az elkövetők. Végül a többség megérzése igazolódott be...

Persze ez sem jelenti azt, hogy ez valamiféle általánosan elfogadható és alkalmazható módszer kellene hogy legyen. De a józan "paraszti" ész néha többet ér, mint egy sok milliárd forintba kerülő bizonyítékgyártási eljárás.
A móri ügyre például 2,5 milliárd forintot "költöttek" az adófizetők! Mint később kiderült, kidobott pénz volt...

De maradva az aktuális témánál, valóban érdemes volna elolvasni a több mint 2000 oldalas nyomozati anyagot a tisztánlátás érdekében. Bízom benne, hogy talán rövidesen erre is sor kerülhet...

EdinaEdina · http://edinaoldala.blog.hu/ 2009.12.25. 12:38:59

@Johnny01: S a szülők gondolataira nem is vagy kíváncsi? Arra, hogy ők 1000 százalékosan biztosak abban, hogy a tettes Tánczos volt? Arra nem vagy kiváncsi, hogy mit éltek át mikor szembesültek azzal, hogy megölték a gyereküket? Arra nem vagy kiváncsi, hogy mit éltek át, mikor az IGAZMONDÓ Tánczos - s az anyukája - azzal vádolta, s vádolja a kislány édesapját, hogy ő ölte meg a saját lányát? Ilyen dolgokra miért nem vagy kiváncsi?

kisQtya 2009.12.25. 12:39:28

Büntetőjogász vagyok. A terhelt bűnösségének bizonyítása a büntetőügyben eljáró hatóságok feladata, önmagában a beismerő vallomás nem alapozza meg a bűnösség megállapítását, de beismerő vallomás esetén a nyomozóhatóság abban a kényelmes helyzetben van, hogy hiánytalanul tudja összeállítani a bizonyítékok azon láncolatát, melyek alapján kétséget kizáróan megállapítható a bűnösség.
Jelen ügyben több olyan durva nyomozati hibát vétettek, ami önmagában megkérdőjelezi a nyomozás szakmai színvonalát. A szakszerűen végzett nyomrögzítés elengedhetetlen egy ilyen súlyú bűncselekménynél, sőt, minden esetben szakszerűen kell eljárni, mert nem lehet tudni, hogy később minek lesz jelentősége. A nyomrögzítésnek tudományos alapon kidolgozott szigorú szakmai szabályai vannak, amit be kell tartani. Olyan nincs, hogy egy zsákban szállítják a terhelt és az áldozat ruháját!!!! (Nem volt elég műanyag zsák?) A vértől függetlenül az elemi szálak vizsgálata alapján ehetett volna megállapítani, vagy kizárni azt, hogy a terhelt és az áldozat érintkezett-e egymással.
Aki nem tulajdonít jelentőséget a szakszerű rendőri munkának, az gondoljon bele abba, hogy bármikor olyan helyzetbe kerülhet, amiből nem tud kimászni. Mór! Ez ma a justizmord fogalma. Súlyos szakmai hiányosságokat sejtetnek ezek az esetek.
Egyébként véleményem szerint kiemelten súlyos élet elleni bűncselekmények esetén egymástól elkülönített nyomozócsoportnak párhuzamosan kellene vizsgálnia az ügyet, de erre nincs kapacitás.
A sajtót pedig le kellene állítani, mert a sajtó által gerjesztett közvélemény nyomása árt a szakmai munkának, amiből semmi jó nem sül ki akkor, ha a szakmaiság is erősen nexes.

de niro 2009.12.25. 12:42:38

@Johnny01: "Nézegettem a neten, és találtam ezzel kapcsolatban például szavazást is. Persze ez sem reprezentatív, de a szavazók közel 70%-a ugyanígy vélekedik."

Akkor mostantól szavazzunk, bassza meg. Nem tudom elhinni, hogy ennyi ostobaságot össze lehet hordani. Én értem, hogy te csak úgy leírod a véleményed, de azt látnod kell, hogy a sok gyökér hogy ugrik erre, és igazolva látja a fantazmagóriáit, hogy nem is Tánczos volt. Miről beszéltek? Fogalmatok sincs semmi konkrétumról az üggyel kapcsolatban, és itt totálisan irreleváns a Kaiser-féle ítélet, ez egy MÁSIK ügy, nem következik egyik a másikból.

2érdemes volna elolvasni a több mint 2000 oldalas nyomozati anyagot a tisztánlátás érdekében"

Ez a lényeg, enélkül hülyeségeket beszéltek, kergetitek az összeesküvés-elméleteket, mint valami tízéves gyerek.

flimo13 2009.12.25. 12:43:28

A vitába nincs most gyomrom beleszállni, csak az időzítéshez gratulálnék, bár ha még tegnap délben kirakod, akár szentestére is eljuthatott volna az áldozat családjához.

kisQtya 2009.12.25. 12:45:00

@EdinaEdina:
A kislány apukája nekem is szöget ütött a fejembe rögtön az eset utáni napon. Láttam ugyanis a tragédia másnapján nyilatkozni a televízióban és nagyon megdöbbentem.
Nem keltette megtört apa benyomását... Anyuka, nagytestvér éppen külföldön, autó éppen elromlott, telefon éppen elromlott, hosszú női hajszál a kislány combján, a megtaláló ugye fő szabály szerint az első számú gyanúsított, .... Ez ígyegy kicsit sokk volt nekem. Akkor TG még nem volt képben.

de niro 2009.12.25. 12:45:20

@kisQtya: "Mór! Ez ma a justizmord fogalma"

Ja, persze. Lenne, ha nem lenne perújítás. Még jó, hogy van. Jogászként főleg nem kéne marhaságokat beszélni.

HgGina 2009.12.25. 12:46:25

Hozzánk a '90-es évek végén betörtek, és acéget teljesen kirabolták. A bejelentés után (a kb. 200 m-re lévő kapitányságról) közel 10 (TÍZ!) órával később kiérkező helyszínelők első dolga volt az összes fellelhető nyomot megsemmisíteni, összejárkálni a lábnyomokat, megfogdosni mindent, amit csak lehetett, és amin bármi nyomot találhattak volna. Aztán így természetesen nem maradt értékelhető nyom. A megjelölt tippadót még csak ki sem hallgatták.
A magyar rendőrség egy ostoba, dilettáns, alja féreg népség. Szívem szerint az összest bitófára küldeném ebből a léhűtő, korrupt, sz@r csürhéből.

Lehet kezdeni valahol nagyon előkelő helyen azokkal a nyomozókkal, helyszínelőkkel, bírókkal, akik a Tánczos-esetben részt vettek ebben a jutizmordban (feltéve, hogy Tánczos valóban ártatlan az ügyben).

Dogdog 2009.12.25. 12:47:44

hát itt is ritka sok hülyévé korlátolt ember van akinek az agymosás fogalma valami agyalágyultan futurisztikus, DE arra már nem vesz csöpnyi energiát se hogy elgondolkodjon, ha az a "fogalom" nincs akkor mi a fene volt az az őrült minden az ötvenes években, meg mi a fene volt a jól dokumentált ,érhetetlenül rengeteg eset a volt NDK-ban, mikor anya jelentett fiáról, fiú az apjáról és így végtelenül és elgondolkozik e itt a sok bégető a nyájból hogy mindez kinek volt jó és ma is kinek jó hogy így van????? ja akkor estleg elfelejtenétek bégetni?! SZÉGYELJÉTEK MAGATOKAT
BÁRÁNYKÁK, SZARHÁZI ÉLETET ÉLTEK, TUDJÁTOK?!

Johnny01 2009.12.25. 12:49:08

@bboris: Kedves bboris! Tiszteletben tartom a véleményed, mert hát ez is egy vélemény. Mellesleg nem állítom hogy semmihez nem értek. Sőt, vannak dolgok amelyekben azt hiszem "szaktekintélynek" is tekinthetném magam. Ebben a témában valóban nem, és nem is "jogászkodni" állt szándékomban. Csupán a véleményemet mondtam el, ahogyan Te is elmondtad a véleményed velem kapcsolatban...
Ezzel sincs probléma.
Ami a nyomravezetői díjazást illeti, nem olyan összeget követelek, amiért nem dolgoztam meg! De ha véleményed szerint jobban megillet mondjuk egy hamisan tanúskodó bűnözőt az összeg, - mint például Kiglicset - akivel egy meglehetősen tisztázatlan "vádalku" köttetett... lelked rajta...

EdinaEdina · http://edinaoldala.blog.hu/ 2009.12.25. 12:50:07

@flimo13: Én is úgy gondolom, hogy talán nem mostanra kellett volna időzíteni ezt a szösszenetet.

I-AM-JEZUS 2009.12.25. 12:53:15

Nem akarom lelőni a poént, de elvégre szülinapom van.
Ő volt.
bocsi.

Dogdog 2009.12.25. 12:54:12

Az "ügyben" pedig csak egyetlen tény van: NEM LETT KÉTSÉGET KIZÁRÓAN BIZONYÍTVA TÁNCZOS BŰNÖSSÉGE és az hogy ennek ellenére elitélték ellentmond minden az ártatlanság vélelmét lobogójára tűző emberi jogalkotás szólamainak és hogy elitélték ezek ellenére az a TE bűnöd is, hiszen TE adtad a jogot valakik kezébe hogy feletted jogot gyakoroljanak, vagy ezt nem is tudtad?!

EdinaEdina · http://edinaoldala.blog.hu/ 2009.12.25. 12:54:42

@Johnny01: Én megértelek, hogy szeretnél a pénzedhez jutni, s hogy ezért most haragszol a rendőrségre. (Nem tudom, hogy mennyire jogos, vagy sem az, hogy nem fizetnek neked.) Szóval én értem, hogy konfliktusod van a rendőrséggel, de azért próbálj meg szerintem reálisan - nem pedig az érzelmeid által vezérelve - állni a témákhoz. Neked eszedbe se jutott az ugye, hogy mit élhetnek át esetleg a megölt kislány szülei e szösszeneted olvastán?

kisQtya 2009.12.25. 12:57:01

@de niro: Az már önmagában baj, ha olyan ítéletek születnek, amelyek aggályosak a közvélemény szemében. Akkor nem működik a generálprevenció.

A Balla Irma ügy is egy borzalom.A cigány-ölések felderítése horror!!! A Zsanett ügy (akár megdugták, akár nem, ha a járőr betartja a szolgálati szabályzatot és nem furikál széplányokat illetékességi területén kívül közpénzen, akkor most nincs ügy)bizonyítási szempontból is gáz.

A nyomozati munka színvonala pedig tragikus, büntető ítélkezési gyakorlat pedig erre épül és szintén botrányos. Saját tapasztalat.

Dogdog 2009.12.25. 12:57:12

BESZÉLJÜNK ÉS VITATKOZZUNK IS AZ ILYEN DOLGOKRÓL AMIG ILYENEK VANNAK, HOGY ESÉLYT TERMTSÜNK HOGY NE LEGYENEK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kisQtya 2009.12.25. 12:57:58

@de niro: Ejnye kérem! Milyen stílus ez?

Komondor 2009.12.25. 12:59:11

@de niro: Egy szóval sem állítottam, hogy TG ártatlan! Én csak a hajról, bőrről, vérről gondolom azt, hogy ha ezeket figyelmen kívül hagyják az nem jó! Vágtál már bármilyen állatot? Kizárt dolog, hogy ne fröccsenjen rád a vére.
Igen igazad van, elfogult vagyok! Néhány hete betörtek hozzánk. Egy dolog, hogy sokat vártunk a rendőrökre. Viszont olyan szinten szarták le a dolgot, hogy elmondani nem tudom! Akarok-e feljelentést tenni? Mert ha igen akkor nekik helyszínelni kell... 1,5-2 óra minimum! Szerinted átmentek a szomszédba, hogy láttak, hallottak-e valamit? Én igen és sajnos nem láttak semmit. A lényeg, hogy nem sok reményt fűznek a tettes(ek) elfogásához. Szerinted nyomoznak egyáltalán? Valaki megkérdezi őket, hogy így Karácsony előtt az elszaporodott esetekkel kapcsolatban mit tesznek? Lószart. Pedig sorolták a lehetséges neveket, igen ők is elfogultak valakikkel kapcsolatban. Ettől érezzem magam biztonságban???

soproni1 2009.12.25. 13:00:54

@Komondor:

A meglévő btk-t alkalmazza a bíróság.
Mivel ők is közalkalmazottak, ezért bele szövik az itéletbe a magánéletüket, politikai világnézetüket stb.

A btk lehetőséget ad szigorításra, enyhítésre egyaránt. Az, hogy Prinz Gáborról mit mond a Blikk vagy a Hír tv, az nem a bíróságok hatáskörébe tartozik, az nekünk van tálalva, hogy a saját rögeszméinket igazolva láthassuk.

A viszkis rablót a magyar lakosság nagyrésze felmentette volna, mert "pfúj bankok", de a bíróságnak sajna azok álláspontját is el kellett fogadnia, akiknek pisztolyt tartott a halántékához, és azóta nyugtatóval alszanak vagy depresszióban szenvednek.

EdinaEdina · http://edinaoldala.blog.hu/ 2009.12.25. 13:00:59

@Johnny01: Biztos neked is van gyereked. Te mit szólnál ahhoz, ha megölnék, s aztán még téged vádolna a tettért elítélt azzal, hogy te ölted meg a saját gyerekedet? - mert az apa megölte a saját lányát, mert az le akarta őt leplezni, hogy szeretője - egy hosszú hajú nő - van -

Dogdog 2009.12.25. 13:01:45

@EdinaEdina: HÁT SZÉGYELHETNÉD MAGAD ÖREGEM HOGY A KISLÁNY SZÜLEINEK ÉRZELMEIT A LEHETSÉGES BOSSZÚ, EGYÁLTALÁN A BOSSZÚ ÉS ELÉGTÉTEL MEDRÉBE TERELVE HOZOD SZÓBA. PSZICHIÁTER KANAPÉJÁN A HELYED NEHOGY TE IS VALAMI ÜGY FŐSZEREPLŐJÉVÉ VÁLJ HAMAROSAN!

Johnny01 2009.12.25. 13:04:05

@EdinaEdina: Kedves Edina! De. Természetesen érdekelne. Például az is, mitől bizonyosak benne 100%-ig? Valaki brutális kegyetlenséggel elvette Tőlük életük értelmét, a gyermeküket. Teljesen természetes, hogy tisztán akarnának látni az ügyben, és a szemébe néznének lányuk gyilkosának. A kérdés: ma biztosan elmondható-e, hogy a gyilkos szemébe tudnának belenézni?

Jelen pillanatban egy ember tudja 100% biztosan hogy Ő gyilkolt-e azon a napon? Ez pedig nem más, mint maga Táncos Gábor...
Ezzel így vagy úgy de magának el elszámolnia...

Johnny01 2009.12.25. 13:05:49

@EdinaEdina: Drága Edina! Ezt legalább annyira tartom butaságnak, mint akik rituális gyilkosságot vélnek az ügyben felfedezni...

EdinaEdina · http://edinaoldala.blog.hu/ 2009.12.25. 13:06:11

@Johnny01: Szia Johnny! :) Nem lehet, hogy azért, mert esetleg ők nem csak a sajtóból tájékozódtak, hanem ott voltak minden tárgyaláson, az iratokat ismerik?

kisQtya 2009.12.25. 13:06:56

Már nem emlékszem, hogy mi volt itt az indíték?

Rókatojás (törölt) 2009.12.25. 13:08:17

@Komondor:
vak-e vagy:DD
fentebb írtam, hogy hiszem: nem t. g. ölte meg a kislányt, de nem tartom ártatlannak, mert a saját balfaszsága vitte a börtönségbe...
szentháromság:
1. olvas
2. értelmez
3. reflektál
így jó? :-))

EdinaEdina · http://edinaoldala.blog.hu/ 2009.12.25. 13:08:27

@Johnny01: Mit tartol butaságnak? Azt hogy az apa a gyilkos? Ezt a Tánczos gyerek állítja, s ezt akartja - állítólag - a mai napig bebizonyítani.

kisQtya 2009.12.25. 13:09:35

@EdinaEdina: Ez miért baj? A körülmények erre vallottak. Mit érez a Tánczos anyja, aki meg van győződve róla, hogy a fia ártatlan? Ki foglalkozik vele? Ez nem érzelmi kérdés szerintem...

Dogdog 2009.12.25. 13:10:46

@EdinaEdina: NINCS JOGOD SE ÍGY SE ÚGY ITÉLKEZNI!
Lehet hogy olyan szerencsés az életed hogy mint lehetségessel a családon belüli erőszakkal nyomokban se találkoztál. Sajnos nekem módomban állt a sajátomon kívűl is sokkal találkozni, olyanokkal amik kétséget kizáróan megtörténtek. Minden megtörténhet és az adott esetben ha felmerült azt vizsgálni kellett volna, különösen amilyen aspektusból felmerült. Ilyenben érzékenyégnek nincs helye! Egyetlen dolgot kellett volna csak csinálni a szál elvarrása érdekében:
annak a fekete hajszálnak a vizsgálatával kizárni egy lehetőséget. Ez több mint kötelessége lett volna az igazságszolgáltatásnak. Csakhogy ma az igazságszolgáltatás is politika és a politika érzékenyen kezeli és manipulálja a tömeg hangulatát. A politikának nem számít egy Tánczos és TE sem. Egyzer majdcsak megtanulod vagy beledöglesz!

kisQtya 2009.12.25. 13:11:53

@EdinaEdina: Vajon miért nem adja fel, ha már úgyis leülte?

Komondor 2009.12.25. 13:11:53

@soproni1: Szerinted én csíptem Ambrust? Egy frászt! Tőlem ott rohadhat a sitten. Viszont már ne is haragudj de a zsíros ügyekben elég silány a szigor! Ezért is fordulnak elő újra és újra!

EdinaEdina · http://edinaoldala.blog.hu/ 2009.12.25. 13:13:37

@Johnny01: Szóval én máshogy látom ezt a kérdést, mint te. DE kellemes karácsonyt neked is, s mindenki másnak is! :) Ja, s őszintén remélem, hogy rendeződik a te ügyed is - mármint, hogy kapsz pénzt a rendőrségtől, s hogy nem kell árverezni a házadat -! :)) Szia! :)

soproni1 2009.12.25. 13:14:11

Apuka vadász , de volt alibije ( vagy összeköttetése a rendőrségen ).

Dogdog 2009.12.25. 13:15:17

@EdinaEdina: MERT AMIT AHOGY BESZÉLSZ AZ A BOSSZÚ PSZICHOLÓGIÁJA és hogy ezt nem látod az determinálja is azt aki vagy. Hiába nézel a tükörbe ha csak azt látod amit látni szeretnél magadból. Hát ezért kellene a pszichiáter még időben.

soproni1 2009.12.25. 13:17:51

@Komondor:

Engem annyira nem zavarnak a gazdasági ügyek. A zuschlag és a bkv-s ügyek is csak azért vannak, hogy a korrupciós ranglistán előre lépjünk 2 pontot. Ezek kirakat perek, hülyék voltak, hogy nem ésszel csinálták.

Rókatojás (törölt) 2009.12.25. 13:18:57

nos, részemről a végére csak annyit, hogy igaza van azoknak, akik azt sulykolják, hogy a nyomozati anyag beható ismerete nélkül, kár vitatkozni az ügyről...
addig csak hatodik érzék vagy szimpátia/antipátia alapon dönthet mindenki, mint ahogy én is...
hozzáteszem, hogy nekem t. g. egyáltalán nem szimpi, viszont akkora balfasz aurája van, hogy hinnem kell, nem ő a tettes...

GaBko · http://gabkochili.blog.hu 2009.12.25. 13:25:05

érdemes megismerni ezt a verziót is:

kuruc.info/r/39/14186/

ha eddig valaki nem linkelte

bigthereal 2009.12.25. 13:36:23

sztem ártatlan a gyerek...

de ha nem is lenne, akkor sem ítélhették volna el, mert nem bizonyították!

Be.
4. § (1) A vád bizonyítása a vádlót terheli.

(2) A kétséget kizáróan nem bizonyított tény nem értékelhető a terhelt terhére.

ennyi, gyerekek, további jó vitát!
egyébként de niro a leginkább demagóg a csapatban

Dogdog 2009.12.25. 13:36:50

Ha csak nem gyengeelméjű az emberke(mármint a Táncos) ami azért már ennyi börtönév alatt és után kiderült volna nem keresné a felmentését ilyen vehemenciával. Azért teszi mert lelkében az ember nem tudhat magának olyan bűnt ami nem tett. Ha ő tette voln a és mégis keresné az ártatlanságát már rég beleropppant volna a helyzet kettősségébe. Az ilyen kettősséget az elme nem jól viseli. Nála sokkal keményebb emberek beleroppantak már az ilyen kettősségbe. Nincs más lehetősége ha nem bűnös mint keresni, vagy az élete önmaga elött már értékelhetetlen önmagánkívüli. A nagybátyám nyolc évet ült az ötvenes években itélet nélkül olyan kapcsán amit ténylegesen lehetetlen volt elkövetnie. 56-ban kiszabadult, elment innen és nem kereste a élete "fehér foltjában" az igazat. Egy kósza semmilyen élet lett az eredménye. Ez a fickó keresi és erre oda kell figyelni. Azt látjuk hogy több mint "koncepciós" jellegű volt az ügyben a nyomozás és az itélkezés. Ezt még a hivatalos jogvéleményezés is számba veszi az esetben, de ténylegesen a megoldáskeresésre ők nem törekednek a működésük logikájából adódóan. A vallomások kapcsán meg: engem fiatal koromban egy sokkal kisebb horderejű ügy kapcsán (egy közeli barátom biztosított lakását szépen kirámolták) bevittek mert a barátom úgy itélte meg hogy lehettem én is mert... és azt nem is részletezném hogy milyen hülye magyarázatra építette ezt.. keményen kihallgattak és volt olyan pillanat amikor akár szívesen feladtam volna a védekezésemet is, de nem tettem szerencsére. Egy másik "megvádlott" kikerülhetetlen információja alapján kiderült végre hogy a fickó önrablást hajtott végre. Elitélve persze csöppett sem lett mert papa hithő gyárigazgató volt. Annyi lett hogy fickó jó erősen be lett vonva a spiclik kategóriájába, mint a rólam összetákolt iratok olvasása közben kiderült. Évtizedig beszélt róla és persze másokról hülyeségeket amit vagy komolyan vettek éppen vagy nem. Szóval itt sűz testvérkéim az élet valami ilyen. Szomorú hogy ilyen. Próbaljatok ne itélkezni, de legalább ne érzelmi eltökéltségből! Kérlek benneteket!!!!!

draft22 2009.12.25. 13:41:20

@soproni1: nem ésszel és nem törvénnyel a hátuk megett, mint amikor nem volt közbeszerzési pályázat, de volt hitelkamat támogatás (vajh ki is javasolta???), és ki kereste rajta a legtöbbetmondjuk 2000 zuschlagot?

Dogdog 2009.12.25. 13:43:27

Az volna jó hogy az itteni vélemény köpködés helyett inkább valamilyen módon klehetne rakni ide vagy valahova az ügy ismert elemeit és társasjátékot játszanánk vele. Tudjátok, sok ember nagy erő és elme. Sok ember hegyeket tud mozgatni. Megnézegetnénk sokan sok ablakból hogy és mi is történt abban ami történt. Persze csak előitélet mentesen! Hát tudom erre nem sok esély van de legalább szóbakerült.

Dogdog 2009.12.25. 13:47:31

@de niro: dehogynem szoktak csak úgy sok év fegyházat osztogatni!!! Hol élsz te?! Olvastad te a történelmünket valamilyen mértékben. Erről az osztogatásról vagyunk híresek, ha nemtudtad volna.
Ha buta vagy legalább titkold el, annyi eszed legyen!

Dogdog 2009.12.25. 13:49:15

na ez is megvót, okoskodtunk kicsit itt és semmi nemtörtént - felelősséget vállalni nem lett miért

viszlát mindenki

anago 2009.12.25. 13:51:07

hát ha ez valóban igy történt, akkor szopás

veszbejarat.org

Komondor 2009.12.25. 13:56:29

@soproni1: Azért ez szomorú. Ha nem haragszol engem zavarnak ezek az ügyek. Tudják jól, hogy a BKV, MÁV nem álhat le. Az egész lepukkantva, kicsemegézve az értékesebb (Cargo+zsíros buszjáratok)mi pedig önthetjük bele a pénzt számolatlanul. Emiatt pedig más fontos dologra nem jut: pl.:rendőrség, oktatás, egészségügy. Ez már zavar? Van gyermeked? Ha igen nem zavar a bölcsöde és az ovi hiánya vagy lepukkantsága? A közbiztonság? Így is vizsgáld ezeket az ügyeket! Tudod mi a legszebb? A jogi dirik pontosan tudták, hogy szem előtt vannak. A rengeteg ügy őket is a felszínre hozta. Majd figyeld az ítéleteket 3-4 év múlva...

draft22 2009.12.25. 13:58:09

@bigthereal: Nem???? A lószart nem.
A TG ügy talán a legtiusztábban bizonyított az utóbbi 20 év hasonló ügyei között. A ruhák nélkül is...

bigthereal 2009.12.25. 14:01:24

@megmegvolt: lenyűgöző az érvrendszered!

talán, ha részleteket is megosztanál...

soproni1 2009.12.25. 14:26:08

@Komondor:

Igazad van,a mocsok zavar, de senki sem a mocsok ellen lázad, hanem a végkielégítések miatt. Hiszem, hogy a mocsok az igénytelenség kérdése, nem pedig pénz sikkasztásé. Ha lenne verseny ( engedné a társadalom ), akkor az ovi is jobb lenne, meg a bkv is. Egyébként az ovodában a szülők veszélyesebbek, mint maga az óvoda. Nálunk évi 6000 ft befizetésén megy az öntudatos anyázás.

Füredi 2.0 (törölt) 2009.12.25. 14:50:03

@Johnny01:
Tremézetesen most sem vagy pontos: megkapta a nyomozati iratot.

Igen fontos, az ügyekben a tisztánlátás, de amit csinálsz az elképesztő. Gyakorlatilag nincs olyan mondatod, ami valóban hiteles lenne - jellemző, nem is reagáltál a posztod egyik legfontosabb kitételének cáfolatára: megvan a "fegyver" és volt dns. Tényleg nem zavar, hogy nem áll össze a tényekkel, amit írsz?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.25. 15:14:03

@Füredi 2.0:

azert erdekes a neplelek
egyszer halalbuntetest kovetelnek, mas esetben meg bulvarokbol osszeszedett informaciok alapjan meggyodesesen artatlannak tartanak valakit
Tanczos az utobbi
most olvastam, a teljes per es nyomozatianyagot meg csak most fogja Tanczos is megkapni, de itt tobben tenyeket kozolnek
"van rendor ismerosom aki.. stb."
aztan folytatja a kovetkezo, ilyen hajszal olyan DNS

a birosag tevedhet, tevedett is mar, de nem az a jellemzo
mindenesetre, most kezeben lesz minden anyag, nyomozhat kerhet perujrafelvetelt stb
de ne faragjunk mar elore "artatlan nepi aldozat-host"
mint a vegen majdnem Kaiserbol aki artatlannak bizonyult Mori ugyben de volt am eroszakos buncselekmenye, talan gyilkossag is, dogivel

kisQtya 2009.12.25. 15:32:29

@hagyma: Nem az a lényeg, hogy Kaiser elkövetett-e egyéb bűncselekményeket, hanem az, hogy azt a bűncselekményt nem követte el, amiért jogerősen elítélte a bíróság.
Mert a jogszolgáltatásba vetett bizalmat alapjaiban ingatja meg egy ilyen eset. A justizmord károsabb, mint futni hagyni egy bűnöst.
Részemről azt szűrtem le ezekből az esetekből, hogy ha bűncselekményt észlelek, akkor "nem tudom, nem láttam, nem emlékszem" magatartással igyekszem elkerülni azt, hogy az igazságszolgáltatás apparátusával kapcsolatba kerüljek.
Sosem felejtem el azt a tanút (a sértett segítségére sietve akadályozta meg a rablást, de az öreg néni először azt hitte, hogy ő is a támadók társa), aki egy tárgyaláson azt mondta, hogy ha tudta volna, hogy ez ilyen hercehurcával jár, akkor elfordítja a fejét, soha többé senkin nem segít, csak ennek az ügynek (összesen kilencszer hallgatták meg) vége legyen már.

de niro 2009.12.25. 15:47:35

@Dogdog: Nem tudom milyen osztogatásra gondolsz. Esetleg a politikai bebörtönzésekre az ötvenes években?
Mert annak semmi köze az igazságszolgáltatáshoz, ne keverjük ide, ez köztörvényes bűncselekmény.

Na még egyszer: felejtsük most el Kaisert meg a (egy jogász által) rosszul értelmezett justizmordot. Nem lehet következtetni egyik ügyről a másikra.

Egyébként az iratok, a bizonyítékok ismerete nélkül komoly jogász nem foglal állást egy ügyben sem, úgyhogy felesleges az egész vita.

Csak ezt a Kaiseres hülyeséget hagyjátok már, irreleváns Tánczos bűnössége szempontjából.

Az ember, aki mindent elhisz 2009.12.25. 15:49:20

Nagyon kezd eltolódni a vita Kaiser felé. Mondok egy másik nevet: Pusoma Dénes...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.25. 15:57:58

@kisQtya:
persze, hogy nem az a lenyeg
es persze hogy sulyos hiba volt
de..........
mar-mar rola is ugy szolt a nap, hogy szegeny artatlan Kaiser
amugy nem en hoztam ebbe az ugybe, a kettoenek semmi koze egymashoz
most engedtek ki 23 ev utan egy afroamerikait mert meglett az igazi gyilkos
es O meg beismerot sem tette, egyszeruen a nyomok ra utaltak
a vilagon mindenhol tevednek sajnos
hogy ebben az esetben tevedtek-e, azt nem tudom, de feltetlenul nagyobb az eselye, hogy nem, minthogy igen

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.25. 16:01:39

@Az ember, aki mindent elhisz:
ha meg 10 peldat felhozol az elmult 100 evbol, akkor sem jelent semmit Tanczos ugyenek megitelesekor
mostanaban volt valaki, elfelejtettem, akit anno felmentettek bizonyitek hianyaban/ valami trafikos gyilkos talan/ most megint olt
ez egy konkret ugy semmi koze mas ugyekhez es senki nem ismer konkret nyomozati anyagot,
tehat mindenki megerzeseire hagyatkozik, az en megerzesem szerint O volt
de ez semmit nem jelent

Az ember, aki mindent elhisz 2009.12.25. 16:21:44

@hagyma: Persze, igazad van. Csak arra szerettem volna példát felhozni, hogy a rendőrségen és/vagy bíróságon nagy a teljesítménykényszer, és valóban előfordulhat, hogy "találnak" bűnöst. És azért hoztam fel Pusoma esetét, hogy nem csak hétpróbás, mindenre elszánt, amúgy is már alaposan sáros gazfickók járhatnak így. Tán emlékszel a jó öreg Polly nénire, aki felpofozta Tom Sawyert, nem tudom, hogy mit csináltál, de valami biztos van a rovásodon. És ez a hozzáállás azért problémás, mert ha van halálos ítélet Mo-on, akkor ez a Kaiser már nem él. És most ne arról nyissunk majd vitát, hogy ez (mármint hogy nem élne már)jó lenne vagy sem.

Persze ez valóban nem jelent semmit a most tárgyalandó témánkban, hanem csak egy lábjegyzet...

Pusztán azért írtam a példát,

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.25. 16:32:19

@Az ember, aki mindent elhisz:
mint mondtam, tevedes sajnos volt es lesz
ebben az ugyben a ketelyeket foleg a cselekmeny bevallasa okozza nekem
en bizom benne nem lehet manapsag eroszakkal vallomast kicsikarni
egyszeruen nem hiszem
ha lenne halalos itelet szerintem Kaiser mar amugy se elne Mor nelkul sem
itt van halalos itelet sok allamban, de tenyleg csak megdonthetetlen bizonyitekoknal osztjak, es meg akkor is varnak par evet a vegrehajtasabal
es meg par ezrelek igy is tevedes, de az is teny ltalaban nem a teljesen artatlanok kerulnek bajba
lsd. Kaiser
ettol meg nagy hiba volt
nekem maniam, elitelni valakit, csak teljes bizonyossaggal lehet, ha csak aketely felmerul, nyomozni kell tovabb vagy elengedni
itt ut be a masik resz, amikor megis az ileto volt es bunismetel
nem egyszeru ez

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.25. 16:36:25

igy elolvasva olyan hulyen ne ki
lehet a ketely az ketej???

Johnny01 2009.12.25. 21:32:30

@Füredi 2.0: Én Táncos ügyvédjének sorait idéztem az előző cikkemben is, aki szerint nem egyezett semmiféle DNS. A bizonyítás, és a beismerés is folyamatosan változott. A teljes aktához pedig tudtommal csupán mostanában fog majd hozzájutni Táncos! Azonkívül sokan felvetették, miszerint haragszom a rendőrségre. Ez így ebben a formában nem igaz. Bizonyos rendőrökre volna okom haragudni, másokat pedig kedvelek. Mi több vannak rendőr barátaim. És persze amit most írok, ezen is ki lehet majd akadni, hiszen ez sem bizonyít semmit, de eddig három esetben voltam véletlen szemtanúja helyszínelésnek, és mindhárom el lett kefélve mint utóbb kiderült. Háromból-három! Ez elég bizarr nem? A második esetben rögtön ezt követően megfenyítették azokat akik szolgálatban voltak akkor, holott az utasításokat a főnöküktől kapták folyamatosan. Őt nem fenyítették! Lehet hogy sok dologban tévedek, vagy pontatlan vagyok. Éppen ezért van itt egy halom ember, akár Te is, aki ezt jelezheti, és kijavíthatja a pontatlanságaimat. Mint ahogy meg is tetted! Bár a cserépdarab, avagy kés volt az elkövetés eszköze, még mindig zavaros a médiában is...
Tévedés ne essék, ez a cikk ráadásul nem mostanra lett időzítve, pusztán egy korábbi írásom folytatása. Nem is annyira T.G. ártatlansága-bűnössége volt számomra az elsődleges téma, mint inkább a jelenség vizsgálata. Mellesleg a cikk címében sem véletlenül található a mondat végén a kérdőjel! A helyszínelés, a bizonyítás, és a tárgyalás lefolytatása állt valójában érdeklődésem központjában, és nem csupán ebben az ügyben. Aki olvasta pl. Kende könyvét, kaphat ezekből az esetekből egy kis ízelítőt!
Valóban ebben az esetben is azokkal értek egyet, akik amellett érveltek, hogy a nyomozati anyagokat több szem olvasgathatná, és függetlenül egymástól foglalhatnának állást az ügyben. Megjegyzem talán akkor is megosztottak volnának a vélemények...
De ezért érdekesek ezek az ügyek, mert indulatokat generálnak, és mindenki megpróbál okosakat írni. Az sem baj, ha viták robbannak ki, és ütköznek a vélemények. Még mindig jobb mint birkamód a falkával rohanni! És miért is ne lehetnénk szkeptikusak!?

Johnny01 2009.12.25. 22:06:30

@EdinaEdina: Igen, azt is butaságnak tartom. Mint ahogy a rituális gyilkosság elméletet is. Nyilván nem az Apa tette!
Az sem baj, ha más platformon vagyunk ebben az ügyben. Reméltem hogy azt olvasod ki ebből az írásból, ami számomra a lényege volt: még egy Táncos Gábort is megillet egy tisztességes, és meglehetősen alapos nyomozás! E felől vannak igen komoly kétségeim! Holott ez is egy kiemelt ügy volt... Mások írták, hogy miért vonok párhuzamot Kaiser ügyével? Vagy ami a legaranyosabb érv általában: de a Kaiser gyerek egyébként bűnös más ügyekben! Vagy: máshol is követnek el hibát!
Ezeket sajnos nem tudom elfogadni. Ha egy gyári munkás vét, maximum ki kell dobni azt az elrontott munkadarabot. De itt emberes sorsáról döntenek! Egy itt elkövetett hiba visszafordíthatatlan az adott ember életében! És abban az ügyben is az volt a legborzasztóbb ami ebben is, hogy nem sikerült maradéktalanul meggyőzni, bizonyítani a közvélemény számára! Hogy egyáltalán felmerülhet bennem, vagy másokban, hogy ez egy elfuserált ügy! Emlékezzünk csak vissza, Kaiser esetében is megdönthetetlen bizonyítékokról számoltak be. Volt rendőri vezető, aki azt nyilatkozta, ha bebizonyosodna hogy nem Kaiserék voltak, visszaadja az igazolványát stb. Be kellene végre látni, ezekben az ügyekben nem szabadna engedni a társadalmi nyomásnak, vagy a politikának! A rendőrt hagyni kellene tisztességes, és kellőképpen alapos munkát végezni! Korántsem biztos, hogy az okoz nagyobb kárt aki bírál! Inkább azok, akik siettetik a hasonló ügyeket és utasítási jogkört gyakorolnak!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.26. 12:10:27

nem, nem , nem azt mondtam, hogy Kaiser amugy is saros es akkor minden rendben, de azert legalabb idoben kiderult az igazsag es nem kellett/kell/ artatlanul ulnie

igen, amig a rendor ember, es a biro ember, es amig nem tudunk belemenni a gyanusitott agyaba addig lesz tevedes
ez nem jo, de ez van
ez nem mentseg a tevedonek de ez van

ebben az ugyben azert meg eleg messze vagyunk attol, hogy kijelenthessuk, tevedett a nuomoso, az ugyesz, a biro
senki nem tud szinte semmi konkretumot, de valahogy ez az ugy elindult egy uton es val;ami miatt pont ennel a gyilkossagnal sokan Tancos melle alltak
nem tortent meg pl ez Pusomanal es meg sok esetben
ennek az okat nem tudom, vagyis sejtem csak
valaki elinditotta a pletykat a nyomozas gibairol, de meg senki nem tudja ugy volt-e?
yalan az ugyved, talan a csalaf?
nem tudom
en is szivesen elolvasnam a nyomozati es peranyagot ha feltennek a Net-re bar gondolom parezer oldal es gondolom nem vagyok okosabb a nyomozoknal es a bironal

a kozvelemenyt meg nem kell meggyozni arrol hogyha valakit elitelnek
marcak azert sem mert nincs egyseges kozvelemeny
a birosagnak nem kozvelemenykutatas es meggyozes a feladata

xyzo 2009.12.27. 10:01:53

Sziasztok. Még nem olvastam el mind a 133 ho.szólást, de sokba beleolvastam.
Egynehányan kiakadtam. Pl. azon, hogy valaki írja: Tánczos azt állítja, az apa ölt! Ismerem Tánczost is, meg az édesanyját is, na persze meg az összes, róla szóló cikkeket, kommenteket. Soha nem állította Tánczos, hogy az apa lenne a gyilkos. Ő pont azt állítja, amit anno a büdös zsaruknak is állított, hogy egy déli kinézetü fekete hajú ember szaladt ki a házból, vagy a ház felől, és visszanézett is rá. Ezen kívül ő semmit nem állít a gyilkos kilétéről.
A másik, hogy azért ennyi bizonyíték után sejtelmesen azt írni, hogy ezzel magának kell elszámolnia! Meg ilyet, hogy csak 1 ember tudja 100 %-osan biztosan, hogy ő gyilkolt-e azon a napon, ez már kicsit nekem vérlázító. Te is tudod nagyon jól, hogy nem ő gyilkolt, és még sok 100-an 1.000-ren... stb. Na erről ennyit. A többit mindjárt elolvasom.

xyzo 2009.12.27. 10:25:40

Bocs! "... és vissza is nézett rá. Ezen kívül ő mást nem állított soha." Főleg a gyilkos kilétéről személyt soha nem nevezett meg. Csak a gyanus eseteket mondta el. Meg persza a bántalmazásokról beszélt. Pl., hogy mekkora pofont kapott attól a kihallgató tiszttől 1998.ápr.6-áról 7-ére virradó éjjel, aki ma már Kőszeg (de lehet hogy Sárvár) rendőrfőkapitánya. (A zárójelben lévő másik eshetőségre én nem emlékszem pontosan, és nem ő!!!) És azért kapta az első pofont, hogy székestől együtt a kihallgató szoba sarkában landolt, mert nem fogadta el tőle a zsebkendőjét, amikor már nem bírta a terrort, és kicsordult a könnye. A másikat pedig azért mert nem nézett a mocskos F.F. nevü verőlegény szemébe.
De kapott a kommandósoktól is. Ezt nemcsak nekem, de a TV-ben és a Magyar Jelen hasábjain is nemrég elmondta, hogy amikor szállították Szombathelyről Sárvárra, akkor a rabomobilban a mellette ülő kommandós könyökkel 2-szer is úgy gyomorszájba vágta, hogy azt hitte vége van. A leszállásnál pedig a fejét a vas ajtófélfába verte, hogy folyt az arcáról a szemébe a vér. De nem volt még ez sem elég nekik mert amikor leszálltak, ő elesett, és még jókat bele is rugtak a mocskos állatok. Ezek gondolom már rég valami jóval magasabb beosztásban vannak. Mert aki gyalázatosan viselkedett Tánczossal, a 18-19. éves fiatal gyerekkel (NEM VOLT NEHÉZ DOLGUK!), azok ma mind magasabbnál magasabb beosztásban tengetik mindennapjukat. Ha valakinek lenne annyi beleérzőképessége, mint rajtam kívül nagyon sokaknak, akkor elképzelhetik mit élt át a 9 év alatt ez a gyerek. Inkább sírni szeretne a jóérzésü ember, mint csúsztatni! Rendőrök szavának hinni akkor, amikor maga is megtapasztalta, hogy miket tudnak tenni a hatalommal visszaélők.

Johnny01 2009.12.27. 22:18:22

@xyzo: Úgy vélem amit leírtam, abban semmi különös nincs. És fenntartom: csak T.G. lehet 100%-ig meggyőződve az ártatlanságában, vagy a bűnösségében! Hiszen sem én, sem Te, nem voltunk ott azon a napon, sem Téged, sem engem nem vádoltak meg ezzel a cselekménnyel. Bár ha éppen mi vagyunk ott, lehet hogy most rólunk szólna ez az írás...
Én éppen azt írtam ott, le -ami talán elkerülte a figyelmed - hogy Táncos Gábornak, és bárki másnak is kijár egy korrekt, tisztességes eljárás, egy normális nyomozás, stb. Amerikában teszem azt még egy bizonyíthatóan tömeggyilkosnak is kijár ennyi! Nálunk meg eléggé gyakran csúsznak be "bakik"!
süti beállítások módosítása